Inför!
Införandeskedets uppgifter är
Testning
Testa de e-tjänster som anslutits till tjänsten Tillstånd och tillsyn med riktiga ansökningar från början av processen till slutet av behandlingen. Anvisningar hittar du här
Säkerställ införandeberedskapen
Införandeberedskapen ska kontrolleras innan kunderna hänvisas till den nya serviceprocessen. Du gör kontrollerna enkelt med hjälp av checklistan.
Publicera tjänsten för kunden
Den sista uppgiften för införandet är att publicera den nya serviceprocessen för kunden. Aktivera kundhandledningen.
Följ upp och upprätthåll tjänsten
En fungerande helhetsservice som betjänar kunden förutsätter samarbete i anslutning till upprätthållandet. För att möjliggöra detta behövs:
- myndighetens kontaktpunkt för kontinuerliga tjänster i tjänsten Tillstånd och tillsyn. Till denna punkt skickar vi meddelanden till myndigheten om störningar i tjänsten Tillstånd och tillsyn samt om eventuella ändringar som påverkar den gemensamma helhetstjänsten. I införandeskedet anges en e-postadress som kontaktpunkt (gärna en rolladress). Om e-postadressen ändras ska myndigheten meddela detta till tjänsten Tillstånd och tillsyn ([email protected]).
- de e-postadresser som används för aviseringar av myndighetsärenden och underhåll av dessa. Om adressen ändras ska den meddelas i god tid till tjänsten Tillstånd och tillsyn ([email protected])
- myndigheten anmäler adressuppgifterna på anslutningsblanketten i införandeskedet och upprätthåller dem för att säkerställa en oavbruten tjänst