Gemensam vy
I den gemensamma vyn ser kunder och myndigheter som ansluter sig till servicehelheten samma information om tillstånds- och tillsynsärenden relaterade till kundens projekt. Den gemensamma vyn visar information om kundprojektets ärenden enligt följande:
- ärendets namn och ansvarig myndighet (vems tjänster det är fråga om)
- ärendets beteckning eller diarienummer, som visas i tjänsten efter att myndigheten har anhängiggjort ärendet och gett det en beteckning. Beteckning är inte en obligatorisk uppgift och används inte alltid av myndigheten
- handläggare, som visas i tjänsten efter att myndigheten utsett en handläggare av ärendet
- startdatum för handläggning
- datum för ärendets status, anger när ärendets status senast har ändrats
- information om ärendets status. Statusinformationen kan variera mellan ärenden, särskilt vad gäller den senaste statusen (ärendets senaste status kan till exempel vara beviljats, godkänts, kontrollerats, mottagits etc.)
- statusbeteckningarna varierar beroende på till exempel ärendets och handläggningens art. För tillståndsansökan, anmälan, registrering, plan eller tillsynsbegäran används ofta olika statusuppgifter, i synnerhet för den sista statusen.
Nedan visas en bild av den gemensamma vyn i tjänsten.