Sidokartan Startsida För tillståndssökande Sidokartan Information om tjänsten Tjänsten Tillstånd och tillsyn Ekosystem Fördelar Serviceprocess Kunden Myndigheten Egenskaper Allt över samma disk Gemensam vy Exempel på gemensam vy Kunduppgifter Exempel på kundens gemensamma uppgifter Utredning av tillståndsbehov Exempel på utredning av tillståndsbehov Aviseringar Exempel på aviseringar Beräkning av tidsfrister Exempel på beräkning av tidsfrister Inbjudan till partner Anslutna tjänster Anslutningssätt Elektroniskt kommunikationsgränssnitt Gränssnittsdefinition Förenklad e-tjänst Jämförelse av anslutningssätt Utbudet för kunder Myndigheterna som en del av servicehelheten Servicehelheten för produktionsanläggningar Ordnande av evenemang Hanteringsmodell för tjänsten Hanteringsmodell Servicevillkor Servicebeskrivning Bilaga: Dokumentstruktur Bilaga: Definitioner och förkortningar Bilaga: Samarbete och ansvar Videoklipp om tjänsten Införande av tjänsten Utred Kostnads-nyttoanalys Riskhantering Observationer och förutsättningar Besluta Indikatorer för idrifttagning Planera Kommunikation Operativa riktlinjer Organisering Informationsinnehåll och vokabulär Nya operativa processer och instruktioner Arkitektur Säkerställande av kompetensen Support för införandet Genomför Uppgifterna för anslutning Kommuner Uppgift 1: Identifiering Uppgift 2: Fullmakter Uppgift 3: Hantering av fullmakter Uppgift 4: Tjänster som införs Uppgift 5: Bekräftelse Uppgift 6: Servicebeskrivningar och anslutningar Välfärdsområdena Uppgift 1: Identifiering Uppgift 2: Fullmakter Uppgift 3: Hantering av fullmakter Uppgift 4: Tjänster som införs Uppgift 5: Bekräftelse Uppgift 6: Servicebeskrivningar och anslutningar Polisinrättningarna Uppgift 1: Tjänster som införs Uppgift 2: Bekräftelse Uppgift 3: Servicebeskrivningar och anslutningar Statens ämbetsverk och inrättningar Anvisningar Fullmakter för fullmaktshantering Ansökan om befullmäktigande av tjänsteman UF-fullmakt Fullmakter för myndighetens handläggare Anvisning för anslutningsblanketten SDL-nummer Testning av tjänster SDL-identifikationsuppgifter Inför Följ upp och styr Kundorienterad utveckling Hörnstenar i förändringar Modell för kundorienterad utveckling Mål och beslut Förhandlingsskede Workshoppar för kundnytta Definition av målläget och beslut om införande Riskanalys och riskhantering Workshoppar för analys av ändringsbehov Informationspaket för ändringsagenter Indikatorer Operativa riktlinjer Organisering Planering och genomförande av förändringar Förberedelse av förändringar och genomförande Införande Administration och engagemang i förändringen Nyhetsrum Aktuellt Evenemang Tillstånds- och tillsynsprojektets nyhetsbrev Sociala medier Ta kontakt Kontakt Respons Mediebank Tillgänglighetsutlåtande Register- och dataskyddsbeskrivning Kostnads-nyttoanalys