Hyppää sisältöön

Jatkuvat palvelut: seuranta ja ylläpito


Kun Luvat ja valvonta -palvelu on viranomaisorganisaatiossa otettu käyttöön ja asiakasohjaus palvelukanavaan tehty, alkaa jatkuvan palvelun seuranta ja ylläpito. Luvat ja valvonta -palvelun osalta tämä tarkoittaa viranomaiselle seuraavia tehtäviä:

  • Jatkuvan palvelun ilmoituksien seuranta: Luvat ja valvonta -palvelu lähettää liittymislomakkeella annettuun jatkuvan palvelun yhteystieto-osoitteeseen (sähköpostilla) ilmoituksia, jos palvelussa on
    • häiriöitä
    • muutoksia, jotka edellyttävät viranomaisen reagointia
  • Yhteystietojen ja palveluparametrien ylläpito
    • Jatkuvan palvelun yhteyssähköpostiosoite
    • Uusien asiointien lisäykset ja poistot
    • Asiointien muutokset ja asiointikohtaisten tietojen ylläpito
      • Viranomaisen asiointikohtaiset heräteviestien sähköpostiosoitteet
      • mahdolliset asioinnin kunta-alue muutokset (esim. kuntayhtymissä)
      • Asioinnin muut palveluparametrimuutokset (PTV-tunnisteet, asiointipalvelun URL-osoitteet)

Palvelumuutoksista ilmoittaminen

Viranomainen ilmoittaa palvelua koskevat muutokset ja lisäykset seuraavasti:

  • Ilmoitukset osoitteeseen “[email protected]”. Ilmoitus tulee lähettää siitä sähköpostiosoitteesta, jonka viranomainen on ilmoittanut jatkuvan palvelun yhteysosoitteeksi
  • Mitä tietoja halutaan muuttaa – esim.
    • jatkuvan palvelun yhteysosoite
    • asiointiliitoksen tietojen muutokset: asiointiliitoksen muutoksissa tarvitaan asioinnin nimi ja muutostarve (mm. uusi heräteosoite, palveltava kunta-alue muuttuu, PTV-tunnistetietojen muutos, sähköisen asiointipalvelun asiakkaan URL-osoite muuttuu)
    • asiointiliitoksen purkaminen
    • Muu muutos
  • Uudet asiointiliitokset tulee tehdä liittymisilmoituksella (lomake)

Takaisin