Jatkuvat palvelut: seuranta ja ylläpito
Kun Luvat ja valvonta -palvelu on viranomaisorganisaatiossa otettu käyttöön ja asiakasohjaus palvelukanavaan tehty, alkaa jatkuvan palvelun seuranta ja ylläpito. Luvat ja valvonta -palvelun osalta tämä tarkoittaa viranomaiselle seuraavia tehtäviä:
- Jatkuvan palvelun ilmoituksien seuranta: Luvat ja valvonta -palvelu lähettää liittymislomakkeella annettuun jatkuvan palvelun yhteystieto-osoitteeseen (sähköpostilla) ilmoituksia, jos palvelussa on
- häiriöitä
- muutoksia, jotka edellyttävät viranomaisen reagointia
- Yhteystietojen ja palveluparametrien ylläpito
- Jatkuvan palvelun yhteyssähköpostiosoite
- Uusien asiointien lisäykset ja poistot
- Asiointien muutokset ja asiointikohtaisten tietojen ylläpito
- Viranomaisen asiointikohtaiset heräteviestien sähköpostiosoitteet
- mahdolliset asioinnin kunta-alue muutokset (esim. kuntayhtymissä)
- Asioinnin muut palveluparametrimuutokset (PTV-tunnisteet, asiointipalvelun URL-osoitteet)
Palvelumuutoksista ilmoittaminen
Viranomainen ilmoittaa palvelua koskevat muutokset ja lisäykset seuraavasti:
- Ilmoitukset osoitteeseen “[email protected]”. Ilmoitus tulee lähettää siitä sähköpostiosoitteesta, jonka viranomainen on ilmoittanut jatkuvan palvelun yhteysosoitteeksi
- Mitä tietoja halutaan muuttaa – esim.
- jatkuvan palvelun yhteysosoite
- asiointiliitoksen tietojen muutokset: asiointiliitoksen muutoksissa tarvitaan asioinnin nimi ja muutostarve (mm. uusi heräteosoite, palveltava kunta-alue muuttuu, PTV-tunnistetietojen muutos, sähköisen asiointipalvelun asiakkaan URL-osoite muuttuu)
- asiointiliitoksen purkaminen
- Muu muutos
- Uudet asiointiliitokset tulee tehdä liittymisilmoituksella (lomake)